čtvrtek 11. května 2023

Skryté síly a Human Design

O neviditelných silách, které ovládají naše životy věděly už dávné civilizace. Byli to duchové a bozi, nemoci fyzické i duševní. Analytickou psychologii lze studovat celý život a nikdy se nemusíme dobrat konce. Extrovert je nevědomě introvertní a introvert je nevědomě extrovertní (sedí doma a touží po světě venku).

Dosud nejsrozumitelnější popis skrytých sil mi poskytl Human Design. Tento systém spatřil světlo světa za velmi zvláštních okolností v roce 1987 po tom, co světlo supernovy, později pojmenované SN 1987, poprvé dopadlo na Zemi.

Nejenže unikátním způsobem mapuje naše skryté, nevědomé motivy konání, které často vedou k pocitům frustrace, k tomu, že se nám věci nedaří, nadto nás velmi překvapujícím výkladem tzv. "mapy našeho designu" dokáže nasměrovat k uvolnění, ke zjištění, že jsme v pořádku a k naplnění našeho životního úkolu, ke kterému jsme byli předurčeni — našeho vesmírného potenciálu.

Podle data a místa narození je vypočítán vlastní design, který vypadá třeba takhle:


Jsou v něm vyznačeny tzv. dráhy a kanály propojující 9 energetických center. Ano, je zde paralela s hinduistickými čakrami, v Human Designu je ale funkce a vliv všech center člověka detailně popsána způsobem, ve kterém se nemůžete nepoznat. Design byl určen ještě PŘED vaším narozením a v definici toho, jak fungujete, v tom, co vám jde a co zase ne, se velmi lehce poznáte. Vím, o čem mluvím, na obrázku výše je má vlastní mapa. 

Lze z ní vyčíst mnohé. Např. odkud se bere a jak se projevuje můj Hlas pravdy, to, že se rozhoduji na základě emocí a ne mysli, že je má mysl velice skeptická, že mám schopnost přebírat (zkoušet si) identitu jiných lidí a také že jsem tzv. PROJEKTUJÍCÍ TYP. Human Design totiž používá čtyř osobnostních typů:

  • generující (68% populace)
  • projektující (22% populace)
  • manifestující (8% populace)
  • reflektující /2% populace)

Každý z typů je pak blíže definován tzv. profilem. Je to velmi komplexní, podrobné a celý systém jde do velké hloubky, kde se zaobírá vědomými i nevědomými sklony a způsoby chování, rozhodování, energetického fungování a zejména našimi schopnostmi žít z pravého Já a "naplnit tak svůj design". Neboť ten nám určuje k čemu jsme byli stvořeni a předurčeni nezávisle na tom, co o tom soudí naše mysl.

Ta je totiž "napodmiňována" naším dosavadním způsobem života, naší výchovou a koncepty mysli, které jsme si vytvořili, abychom snadněji fungovali ve světě, kde se klade důraz na náš výkon, stádnost a poslušnost namísto naší skutečné individuality. Čím silněji "odpodmiňujeme" naši lidskou mysl, tím silněji budeme žít naše skutečné poslání a naplníme své předurčení. A v tom nám pomáhá právě náš design.

Osobně mi Human Design poskytl ještě jednu paralelu se světem Carlose Castanedy. Zřejmě tím, že mohu přebírat osobnost jiných lidí, mohu ty lidi "vidět". Je to něco, o čem jsem si myslel, že to tak má každý. Když jsem zjistil, že ne, nevěděl jsem si s tím rady. A poté, co jsem se seznámil s Donem Juanem a ještě později s Human Designem, mi postupně všechno zapadlo.



Žádné komentáře:

Okomentovat